Tests. Kā noteikt un "izmērīt" labu darba vietu?

2015-03-02

Pētījumi balstās aptaujājot 5000 kompānijas un biznesa vienības.

Labu darbavietu var noteikt , atbildot uz sekojošiem 12 jautājumiem .Tie nosaka būtiskos elementus, lai piesaistītu , fokusētu un noturētu vistalantīgākos darbiniekus.

  1. Vai es zinu , ko no manis darbā sagaida?
  2. Vai man ir materiāli un aprīkojums, kas nepieciešami , lai es pareizi izpildītu savu darbu?
  3. Vai darbā man ir iespēja katru dienu darīt to , ko es protu vislabāk ?
  4. Vai pēdējo 7 dienu laikā es esmu saņēmis atzinību vai uzslavu par labu darbu ?
  5. Vai liekas , ka manam priekšniekam vai kādam citam darbā , es rūpu kā cilvēks ?
  6. Vai darba vietā ir kāds , kas mudina mani uz izaugsmi ?
  7. Vai liekas , ka ar manām domām rēķinās?
  8. Vai mana uzņēmuma misija/mērķi liek man izjust , ka mans darbs ir svarīgs ?
  9. Vai mani kolēģi ir apņēmušies veikt darbu kvalitatīvi ?
  10. Vai darba vietā man ir labākais draugs?
  11. Vai pēdējo 6 mēnešu laikā kāds ir runājis ar mani par manu progresu ?
  12. Vai darba vietā man ir bijusi iespēja mācīties un attīstīties ?

"1" atbilst atbildei pilnībā nepiekrītu , "5" atbilst atbildei "pilnībā piekrītu"

Pētījuma rezultāti –

  • Tie darbinieki , kas atbildēja daudz pozitīvāk uz šiem 12 jautājumiem , strādāja kompānijās ar augstāku produktivitātes, peļņas, klientu apmierinātības līmeni un zemāku kadru mainību.
  • Darbinieki atšķirīgi vērtēja jautājumus , vadoties no tā , kurā biznesa vienībā tie strādāja , nevis – kādā uzņēmumā. Tas nozīmē , ka viņu viedokļus galvenokārt iespaidoja darbinieka tiešais vadītājs  , nevis uzņēmuma kopējā politika un rīcība. Cilvēki aiziet no vadītāja nevis no kompānijas.
  • Lai virzītu uzņēmumu pretī izaugsmei , izcils vadītājs izvērtē savus menedžerus vadoties no tā,  kā viņa darbinieki atbild uz šiem jautājumiem, kādi soļi jāsper , lai nopelnītu  “pilnībā piekrītu“ atbildes.


Armands Ābelītis
„Perfect Sales Academy” Direktors
Pārdošanas, klientu apkalpošanas un menedžmenta apmācību programmu autors un pasniedzējs.

MENEDŽMENTA ABC  (Ko darbinieki sagaida no vadītāja)EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Kā pārdot vērtību, nevis cenu) NENOKAVĒ!EFEKTĪVA KLIENTU APKALPOŠANA (Likums Nr. 1 - Ja mēs nerūpējamies par klientu... to izdarīs kāds cits!)EFEKTĪVA PĀRDOŠANA  (Iebildumi - pārdevēja labākie draugi)PĀRRUNU VEŠANAS PRASMES / MENEDŽMENTA ABC 2 (Darbinieku darba efektivitātes izvērtēšana un  kā veikt produktīvas pārrunas ar darbiniekiem)
MENEDŽMENTA ABC (Ko darbinieki sagaida no vadītāja)
EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Kā pārdot vērtību, nevis cenu) NENOKAVĒ!
EFEKTĪVA KLIENTU APKALPOŠANA (Likums Nr. 1 - Ja mēs nerūpējamies par klientu... to izdarīs kāds cits!)
EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Iebildumi - pārdevēja labākie draugi)
PĀRRUNU VEŠANAS PRASMES / MENEDŽMENTA ABC 2 (Darbinieku darba efektivitātes izvērtēšana un kā veikt produktīvas pārrunas ar darbiniekiem)