Tests. Kā noteikt un "izmērīt" labu darba vietu?

2015-03-02

Pētījumi balstās aptaujājot 5000 kompānijas un biznesa vienības.

Labu darbavietu var noteikt , atbildot uz sekojošiem 12 jautājumiem .Tie nosaka būtiskos elementus, lai piesaistītu , fokusētu un noturētu vistalantīgākos darbiniekus.

  1. Vai es zinu , ko no manis darbā sagaida?
  2. Vai man ir materiāli un aprīkojums, kas nepieciešami , lai es pareizi izpildītu savu darbu?
  3. Vai darbā man ir iespēja katru dienu darīt to , ko es protu vislabāk ?
  4. Vai pēdējo 7 dienu laikā es esmu saņēmis atzinību vai uzslavu par labu darbu ?
  5. Vai liekas , ka manam priekšniekam vai kādam citam darbā , es rūpu kā cilvēks ?
  6. Vai darba vietā ir kāds , kas mudina mani uz izaugsmi ?
  7. Vai liekas , ka ar manām domām rēķinās?
  8. Vai mana uzņēmuma misija/mērķi liek man izjust , ka mans darbs ir svarīgs ?
  9. Vai mani kolēģi ir apņēmušies veikt darbu kvalitatīvi ?
  10. Vai darba vietā man ir labākais draugs?
  11. Vai pēdējo 6 mēnešu laikā kāds ir runājis ar mani par manu progresu ?
  12. Vai darba vietā man ir bijusi iespēja mācīties un attīstīties ?

"1" atbilst atbildei pilnībā nepiekrītu , "5" atbilst atbildei "pilnībā piekrītu"

Pētījuma rezultāti –

  • Tie darbinieki , kas atbildēja daudz pozitīvāk uz šiem 12 jautājumiem , strādāja kompānijās ar augstāku produktivitātes, peļņas, klientu apmierinātības līmeni un zemāku kadru mainību.
  • Darbinieki atšķirīgi vērtēja jautājumus , vadoties no tā , kurā biznesa vienībā tie strādāja , nevis – kādā uzņēmumā. Tas nozīmē , ka viņu viedokļus galvenokārt iespaidoja darbinieka tiešais vadītājs  , nevis uzņēmuma kopējā politika un rīcība. Cilvēki aiziet no vadītāja nevis no kompānijas.
  • Lai virzītu uzņēmumu pretī izaugsmei , izcils vadītājs izvērtē savus menedžerus vadoties no tā,  kā viņa darbinieki atbild uz šiem jautājumiem, kādi soļi jāsper , lai nopelnītu  “pilnībā piekrītu“ atbildes.


Armands Ābelītis
„Perfect Sales Academy” Direktors
Pārdošanas, klientu apkalpošanas un menedžmenta apmācību programmu autors un pasniedzējs.

EFEKTĪVA KLIENTU APKALPOŠANA (Likums Nr. 1 - Ja mēs nerūpējamies par klientu... to izdarīs kāds cits!)MENEDŽMENTA ABC  (Ko darbinieki sagaida no vadītāja)EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Kā pārdot vērtību, nevis cenu) NENOKAVĒ!EFEKTĪVA PĀRDOŠANA  (Iebildumi - pārdevēja labākie draugi)PĀRRUNU VEŠANAS PRASMES / MENEDŽMENTA ABC 2 (Darbinieku darba efektivitātes izvērtēšana un  kā veikt produktīvas pārrunas ar darbiniekiem)
EFEKTĪVA KLIENTU APKALPOŠANA (Likums Nr. 1 - Ja mēs nerūpējamies par klientu... to izdarīs kāds cits!)
MENEDŽMENTA ABC (Ko darbinieki sagaida no vadītāja)
EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Kā pārdot vērtību, nevis cenu) NENOKAVĒ!
EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Iebildumi - pārdevēja labākie draugi)
PĀRRUNU VEŠANAS PRASMES / MENEDŽMENTA ABC 2 (Darbinieku darba efektivitātes izvērtēšana un kā veikt produktīvas pārrunas ar darbiniekiem)