Pētījumi balstās aptaujājot 5000 kompānijas un biznesa vienības.
Labu darbavietu var noteikt , atbildot uz sekojošiem 12 jautājumiem .Tie nosaka būtiskos elementus, lai piesaistītu , fokusētu un noturētu vistalantīgākos darbiniekus.
- Vai es zinu , ko no manis darbā sagaida?
- Vai man ir materiāli un aprīkojums, kas nepieciešami , lai es pareizi izpildītu savu darbu?
- Vai darbā man ir iespēja katru dienu darīt to , ko es protu vislabāk ?
- Vai pēdējo 7 dienu laikā es esmu saņēmis atzinību vai uzslavu par labu darbu ?
- Vai liekas , ka manam priekšniekam vai kādam citam darbā , es rūpu kā cilvēks ?
- Vai darba vietā ir kāds , kas mudina mani uz izaugsmi ?
- Vai liekas , ka ar manām domām rēķinās?
- Vai mana uzņēmuma misija/mērķi liek man izjust , ka mans darbs ir svarīgs ?
- Vai mani kolēģi ir apņēmušies veikt darbu kvalitatīvi ?
- Vai darba vietā man ir labākais draugs?
- Vai pēdējo 6 mēnešu laikā kāds ir runājis ar mani par manu progresu ?
- Vai darba vietā man ir bijusi iespēja mācīties un attīstīties ?
"1" atbilst atbildei pilnībā nepiekrītu , "5" atbilst atbildei "pilnībā piekrītu"
Pētījuma rezultāti –
- Tie darbinieki , kas atbildēja daudz pozitīvāk uz šiem 12 jautājumiem , strādāja kompānijās ar augstāku produktivitātes, peļņas, klientu apmierinātības līmeni un zemāku kadru mainību.
- Darbinieki atšķirīgi vērtēja jautājumus , vadoties no tā , kurā biznesa vienībā tie strādāja , nevis – kādā uzņēmumā. Tas nozīmē , ka viņu viedokļus galvenokārt iespaidoja darbinieka tiešais vadītājs , nevis uzņēmuma kopējā politika un rīcība. Cilvēki aiziet no vadītāja nevis no kompānijas.
- Lai virzītu uzņēmumu pretī izaugsmei , izcils vadītājs izvērtē savus menedžerus vadoties no tā, kā viņa darbinieki atbild uz šiem jautājumiem, kādi soļi jāsper , lai nopelnītu “pilnībā piekrītu“ atbildes.
Armands Ābelītis
„Perfect Sales Academy” Direktors
Pārdošanas, klientu apkalpošanas un menedžmenta apmācību programmu autors un pasniedzējs.