Kā jūs varat uzlabot savas klausīšanās iemaņas

2015-03-02

Cilvēki, kas daudz runā, maz klausās. Bet cilvēki, kas lieto savas smadzenes savas mutes vietā, daudz klausās un maz runā izpētīšanas laikā.

Klausīšanās ir iemaņa, kuru var iemācīties un kuru var arī nepārtraukti pilnveidot, bet vairums no mums nav nekad apmācīti klausīties. Piemēram – ko mēs darām visvairāk dienas laikā, lasām vai klausāmies? Vairums no mums parasti klausās vairāk nekā lasa. Tomēr cik daudz mums ir mācītas klausīšanās iemaņas?

  • Atveriet savu prātu un ausis – uztveriet cilvēku dotās ziņas.
  • Sāciet klausīties ar pirmo vārdu un veltiet cilvēkam nedalītu uzmanību.
  • Koncentrējieties uz to ko saka. Nemēģiniet izprātot/’izsmadzeņot”, ko cilvēks taisās teikt: jūs varat palaist garām to, ko viņš pašreiz saka.
  • Nekad nepārtrauciet! Tas pārtrauc dialoga gaitu/plūsmu. Bez tam tas ir aizvainojoši un rupji.
  • Izmantojiet jautājumus, lai iedrošinātu cilvēkus runāt un noskaidrot ko viņi vēlas.
  • Pierakstiet svarīgus punktus. Meklējiet sakarības starp acīmredzami atsevišķām piezīmēm
  • Kontrolējiet ārējos traucējumus un izklaidību.
  • Rādiet, ka jūs pievēršat uzmanību, iesaistiet visu savu ķermeni klausīšanās procesā. Skatieties cilvēkam acīs un izmantojiet sejas izteiksmes un žestus, lai rādītu, ka jūs dzirdat un saprotat, ko saka.
  • Saglabājiet mieru! Nepārspīlējiet ar pacilātiem vārdiem un augstiem toņiem. Uzklausiet cilvēku, tad atbildiet. Vairums cilvēku nomierināsies un sāks runāt mierīgi tiklīdz viņu dusmas un neapmierinātība būs izgāzta.

Daudzi pētījumi ir  pierādījuši, ka spēja klausīties ir nesalīdzināmi vissvarīgākā iezīme, kas ir nepieciešama veiksmīgai, produktīvai pārdošanai, kad mēs sēžam aci pret aci ar klientu. Bet neskatoties uz  šiem pētījumiem daudzi pārdevēji joprojām tic, ka daiļrunības retorika ir pārdošanas noslēpuma pamatā.

Armands Ābelītis
„Perfect Sales” Direktors
Pārdošanas, klientu apkalpošanas un menedžmenta apmācību programmu autors un pasniedzējs.

"EFEKTĪVA PĀRDOŠANA"  (Iebildumi - pārdevēja labākie draugi)"EFEKTĪVA KLIENTU APKALPOŠANA" (Likums Nr. 1 - Ja mēs nerūpējamies par klientu... to izdarīs kāds cits!)"EFEKTĪVA PĀRDOŠANA"  (Kā pārdot vērtību, nevis cenu) NENOKAVĒ!"MENEDŽMENTA ABC"  (Ko darbinieki sagaida no vadītāja)"Perfect Sales" ir kļuvusi par Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) biedru, ar šo sadarbības soli apstiprinot vēlmi aktīvi darboties uzņēmējdarbības vides attīstīšanā Latvijā!"PĀRRUNU VEŠANAS PRASMES" / "MENEDŽMENTA ABC 2" (Darbinieku darba efektivitātes izvērtēšana un  kā veikt produktīvas pārrunas ar darbiniekiem)
"EFEKTĪVA PĀRDOŠANA" (Iebildumi - pārdevēja labākie draugi)
"EFEKTĪVA KLIENTU APKALPOŠANA" (Likums Nr. 1 - Ja mēs nerūpējamies par klientu... to izdarīs kāds cits!)
"EFEKTĪVA PĀRDOŠANA" (Kā pārdot vērtību, nevis cenu) NENOKAVĒ!
"MENEDŽMENTA ABC" (Ko darbinieki sagaida no vadītāja)
"Perfect Sales" ir kļuvusi par Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) biedru, ar šo sadarbības soli apstiprinot vēlmi aktīvi darboties uzņēmējdarbības vides attīstīšanā Latvijā!
"PĀRRUNU VEŠANAS PRASMES" / "MENEDŽMENTA ABC 2" (Darbinieku darba efektivitātes izvērtēšana un kā veikt produktīvas pārrunas ar darbiniekiem)