Kā "nolaist no sliedēm" savas karjeras veiksmi

2015-03-02

Es esmu atklājis 10 universālas lietas, kas tev palīdzēs “nolaist no sliedēm” tavu biznesa veiksmi, iespēju pieaugt un tikt paaugstinātam. Tev par katru cenu vajadzētu izvairīties no šiem manevriem neatkarīgi no tā, kur tu strādā un kam tu pārdod.

Es esmu sapratis, ka zināt, ko nedrīkst darīt ir tikpat svarīgi kā zināt, to kas tev ir jādara! Sāksim:

  1. Apsoli pārāk daudz un izdari par maz.
  2. Strādā minimālo no pieprasītā stundu skaita.
  3. Uz specifiskiem jautājumiem sniedz nekonkrētas atbildes.
  4. Nemeklē palīdzību, kad tev tā ir nepieciešama un tad sniedz visādus attaisnojumus, kāpēc kaut kas nav izdarīts vai pārdots. Vēl labāk, vaino kādu citu!
  5. Izjauc sistēmu. Centies atrast veidus kā savienot kopā brīvdienas, svētku dienas un atvaļinājumu. Tādā veidā tu vari iemanīties būt prom no darba, izmantojot tikai divas atvaļinājuma dienas.
  6. Nepakļaujies norādījumiem, standartiem un prasībām.
  7. Pretojies izmaiņām kompānijas politikā, filozofijā, virzienā un stratēģijā.
  8. Neizmanto iespējas pieaugt, mācīties un uzlabot kvalifikāciju.
  9. Nepieliec vairāk pūļu, lai uzturētu labus kontaktus ar esošajiem klientiem, attīstot iespējas pārdot viņiem vairāk.
  10. Nemācies kā būt par efektīvu komandas locekli, kas ar savu rīcību cenšas panākt visas komandas labumu un ne tikai savējo.


Daudzas no šīm lietām šķiet pašas par sevi saprotamas. Bet, ja tās ir tik pašas par sevi saprotamas, kāpēc tik daudz cilvēku turpina to darīt atkal un atkal? Dažos gadījumos gadu pēc gada?

Esmu novērojis, ka visbiežāk tas notiek tieši pašu vadītāju dēļ. Paskatīsimies uz to šādi. Ja kāds zina, ka kaut kas ir nepareizi, bet, turpinot to darīt, viņš netiek sodīts, vai tas viņam neliek saprast, ka viņam ir atļauts tā turpināt?

No otras puses, ja kāds kaut ko dara nepareizi, nezinot, ka tā nedrīkst darīt, bet viņam neviens nesaka, ka tā nav pieņemama uzvedība, kā gan lai viņš to pārtrauc?
Un kā ar šo? Pieņemt darbā cilvēkus, kas nezin, ka nedrīkst darīt šīs desmit iepriekšminētās lietas, ir acīmredzama kļūda. Un kurš pieļāva šo kļūdu? Jūs uzminējāt.

Mēs visi esam ieradumu cilvēki. Līdzīgi, mūsu pārliecība nosaka kādus ieradumus mēs izveidojam. Ko tas nozīmē? Tas nozīmē to, ka jums jāpieņem darbā tikai tie cilvēki, kuru pārliecība saskan ar to, ko jūs sagaidāt. Tad Jums ir jāvada, jāizglīto, jātrenē, jālabo un jāapbalvo.

Diemžēl jums arī jārīkojas tad, kad tas ir nepieciešams. Dažreiz tas nozīmē piemērot sodu. Tomēr, lai Jūs to varētu darīt, ir jābūt izstrādātai rīcības sistēmai. Tas ietver mērķus, godīgu vērtējumu, katra posteņa kompetences prasības, politiku un kārtību un nepieciešamos soļus, lai pareiza uzvedība tiktu atalgota un nepareiza – novērsta.

Veiksme ir divvirzienu iela. Tāpat arī neveiksme. Neviens nekad nevar ciest neveiksmi vai piedzīvot veiksmi pats par sevi. Bieži to nosaka apkārtējā vide saistībā ar apkārtējiem cilvēkiem.

Cilvēkam ir apzināti jāpieliek pūles, lai tiektos pēc veiksmes un jābūt gatavam strādāt pietiekami smagi, lai tas varētu notikt. Tas nav viegli. Bet neko vērtīgu nevar sasniegt bez pūlēm. Parasti ir nepieciešams komandas darbs, sistēma, process, vide, cilvēki, produkts un daudz kas vairāk. Vienmēr atceries, ka viss sākas ar pareiziem – skaidri definētiem- nolūkiem. Bez tiem neviens nevar būt veiksmīgs.

Armands Ābelītis
„Perfect Sales Academy” Direktors
Pārdošanas, klientu apkalpošanas un menedžmenta apmācību programmu autors un pasniedzējs.

EFEKTĪVA KLIENTU APKALPOŠANA (Likums Nr. 1 - Ja mēs nerūpējamies par klientu... to izdarīs kāds cits!)EFEKTĪVA PĀRDOŠANA  (Iebildumi - pārdevēja labākie draugi)PĀRRUNU VEŠANAS PRASMES / MENEDŽMENTA ABC 2 (Darbinieku darba efektivitātes izvērtēšana un  kā veikt produktīvas pārrunas ar darbiniekiem)EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Kā pārdot vērtību, nevis cenu) NENOKAVĒ!MENEDŽMENTA ABC  (Ko darbinieki sagaida no vadītāja)
EFEKTĪVA KLIENTU APKALPOŠANA (Likums Nr. 1 - Ja mēs nerūpējamies par klientu... to izdarīs kāds cits!)
EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Iebildumi - pārdevēja labākie draugi)
PĀRRUNU VEŠANAS PRASMES / MENEDŽMENTA ABC 2 (Darbinieku darba efektivitātes izvērtēšana un kā veikt produktīvas pārrunas ar darbiniekiem)
EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Kā pārdot vērtību, nevis cenu) NENOKAVĒ!
MENEDŽMENTA ABC (Ko darbinieki sagaida no vadītāja)